Deel jouw ervaring!
ik heb sinds kort een nieuwe Sony VPCM12M1E gekocht (dit toestel heeft geen interne DVD/CD brander/lezer). ik heb vooraf in verschillende winkels gevraagd of het nodig was een externe DVD/CD lezer en schrijver aan te kopen. Overal luidde het antwoord: ‘dat heb je niet nodig’.
Nu heb ik het toestel gekocht, de handleiding gelezen. Hier staat duidelijk in dat ik voor gebruik, na het bijwerken (Windows update), een herstelschijf moet branden. Hoe kan dit, als er geen brander in het toestel zit?
Is het echt nodig dat ik die schijven maak? Er wordt ook gesproken over schijfpartitie. Wat houdt dat in? Heeft schijfpartitie dezelfde efficiëntie als herstelschijven?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Cynthia
Hoi Cynthia,
de schijfjes van je natuurlijk niet branden als je geen brander hebt, ik vermoed dat ze er een soort generieke passage in geplakt hebben die hetzelfde is in handleidingen van modellen met brander. Nu, jouw model beschikt over een verborgen partitie met een "image" van je harde schijf zoals die eruit zag toen je hem de eerste keer opstartte. Zolang je deze partitie niet wist of er andere besturingssystemen gaat oppplaatsen zonder goed te weten wat je doet, is er eigenlijk geen nood om schijfjes te branden en ben je perfect ok met de herstelpartitie.
Gr
Gorecki
Hoi,
Het is inderdaad juist wat Gorecki zegt, dat er een Standaard Image(Shaduw kopie is van het besturingssysteem), maar het durft eens voorvallen dat je Hardeschijf het plots kan begeven. En dan raden ze toch aan om je herstelschijfjes te maken.
Mocht U zeggen ik ben leek op dit gebiedt? Kan een lokale computer winkeltje steeds handig zijn om deze voor u te maken.
Dan ben U stees zeker wat er ook dan kan gebeuren.
Succes,
Nabil