Deel jouw ervaring!
Goedenavond,
Ik heb een KD-55XE9305 en die zegt sinds een tijdje dat mijn opslagruimte vol is.
Wanneer ik dan ga naar opslagruimte vrijmaken staat er " Niks geïnstalleerd". Maar er zou wel 8.5GB in gebruik zijn.
Ik kan de apps die er op staan die ik wil updaten niet updaten omdat er geen ruimte meer is, zegt de TV.
Ik vind het een vreemd verhaal en weet de oplossing niet.
Iemand die wel de oplossing heeft?
bvd Paul
Goedemiddag,
Dit kan inderdaad worden veroorzaakt doordat de geïnstalleerde apps al het beschikbare geheugen in beslag nemen. U kunt dit eenvoudig oplossen door een lege USB-stick in de TV te plaatsen. Hiermee breidt u het geheugen uit, zodat de updates van de apps weer kunnen worden geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,
Team Sony
Welke applicatie's zijn er allemaal te zien in "Instellingen - Apps - Alle apps bekijken?
Verwijder eventueel de applicatie's die niet meer gebruikt worden.
suc6 ermee,
73's
Get heeft even gediird, had het druk met werk.
Heb nu een USB Drive in de tv gestopt, geformatteerd via de instellingen.
Maar hoe krijg ik die stick nu als standaard opslag erbij.
Want hij geeft nog steeds aan te weinig ruimte.Die stick is 8GB.
Als de "Ontwikkelaarsopties" is geactiveerd, dan is het mogelijk om "Toestaan van apps op externe opslag af te dwingen".
suc6 ermee,
73's
Ok, en waar kan ik die optie vinden?
Blijkbaar is de kennis van het Android OS niet voldoende om de "OntwikkelaarsOpties" te activeren, ik adviseer dan maar om de XE9305 terug te zetten naar de "Fabrieksinstellingen". Vergeet niet om foto's te nemen van de diverse instellingen (o.a. beeld en geluid ect).
suc6 ermee,
73's
Ik ben nu ontwikkelaar, via Build, heb de usb geregistreerd als extra opslag, zoals de tv vroeg maar wanneer ik dan een app wil installeren zegt ie nog steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Ik kan om de een of andere reden die usb stick niet toewijzen als opslag.
Ik heb even verder gekeken. De app die ik wil installeren is 9,66MB groot.
de ruimte die ik, volgens de tv, nog over heb is 380MB.
Dan zou die app er toch gewoon op gezet moeten kunnen worden?
Maar ik vermoed dat er meer aan de hand is.
Er gaat blijkbaar iets niet goed met de XE9305, herinner dit geheugen probleem in de XE serie niet, al is het geheugen er niet al te groot van in deze serie (XE) voor de huidige applicatie's.
Adviseer nogmaals dan maar om de XE9305 terug te zetten naar de "Fabrieksinstellingen".
Vergeet niet om foto's te nemen van de diverse instellingen (o.a. beeld en geluid ect).
suc6 ermee,
73's