Deel jouw ervaring!
TV KDL 32HX750 uit 2012 is totaal niet meer te bedienen, niet met de afstandbediening en ook niet met de toetsen aan de TV, als ik b.v. op geluid harder/zachter druk komt er een andere zender
Batterijen vernieuwd in de afst bed. maar dat helpt niet.
Resetten van de TV is ook niet mogelijk omdat HOME niet te bereiken is, alles is in de war (ik nu ook).
Is hij gewoon kapot of zo?
Vriendelijke groeten
Bas Peet, Hilversum.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Al geprobeerd om alle stekker eruit te trekken ook de 230V?
Daarna een minuut te wachten en dan alleen de 230V stekker weer terug te plaatsen.
suc6 ermee,
73's
Dank voor de reactie.
Jawel, ik heb hem zelfs ontmanteld en gereinigd van binnen; stof viel nogal mee.
Nog geen zes en een half jaar oud, vind ik niet oud hoor maar ik ben bang dat repareren duurder is dan
een nieuwe aanschaffen.
Dag Bepehil,
Dit probleem heb ik nu ook met de afstandsbediening.
Je zegt dat je het apparaat hebt ontmanteld en van binnen hebt schoon gemaakt. Mag ik vragen hoe je de afstandsbediening hebt opengemaakt? Want ik zie namelijk geen schroeven of zo? Welke hoek of plaats moet ik iets doen?
Alvast dank en gr
Rode Ster
Nou, dat is een tijd geleden hoor. De afstandsbediening moet aan de zijkanten rondom los gewipt worden.
Het is een kliksysteem, het bovengedeelte (deksel) moet met een plat voorwerp (kleine schroevendraaier o.i.d.)
iets naar buiten gewipt worden en dan maar zien of er wat los komt zonder dat er iets breekt; dan til je dat verder
omhoog en kom je de andere punten tegen over de hele lengte van dat deksel. Ik probeer het onderste deel van
de behuizing iets naar binnen te drukken zodat het deksel wat makkelijker los komt.
Ik ben bang dat het weinig uithaalt want misschien is de sensor wel stuk, dat was bij mij het geval.
Dan moet je een nieuwe afstandsbediening kopen of de oude door iemand laten testen.
Succes, het is nooit leuk zulke dingen.
Groeten van Bas Peet Hilversum.
Dankje bas.
Het idd geen fijne klus.